Hey everyone,
Im using a finetuned endpoint of gemin 2.5 flash lite and im facing an issue,
In my prompt i ask it to do some thinking to get a better result.
Now i have kepty a limit on the max char in the thinking steps which the model should give as 600 in the response schema
here is my schema:
{
"type": "OBJECT",
"properties": {
"thinking_steps": {
"type": "STRING",
"description": "All thinking steps",
"maxLength": 600
},
"company_name": {
"description": "Full company name with suffix"
},
"branch_address": {
"description": "Complete branch address with pincode"
},
"branch_gst": {
"description": "Sender's PAN number (15 characters)"
},
"code": {
"description": " location code"
},
"city": {
"description": "City shown"
},
"state": {
"description": "State shown"
},
"required": \[
"thinking_steps",
"company_name",
"branch_address",
"branch_gst",
"code",
"city",
"state"
\]
}
As you see there is a maxLength as 600 for the thinking steps, but when i see the response i see this:
results 3 (tuned model): {
*“Modified by moderator”*The CONSIGNOR/Ship-To is VST Tillers Tractors LTD M/s VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Tillers Tractors LTD Mis VST Till…..
This doesnt follow the 600 limit mentioned in the schema and i dont know what else to do?
Could someone please guide me on this? Would be a huge help since my responses get stuck like this taking too much time and are incomplete resulting in errors and timeout issues.
Also the response has repeating words as you see which is also an issue.
Thanks